Nosa Plugs AB (“Nosa Plugs” or “the Company”) announced on March 24, 2025, that the Company is launching NOSA Nozoil Original and NOSA Nozoil Menthol, a moisturizing nasal spray designed for individuals with dry nasal mucosa, on the German pharmacy market. The launch is taking place in collaboration with the three largest pharmaceutical wholesalers in Germany: Alliance, Noweda, and Pharma Privat.
Analyst Group’s View on the Launch
Analyst Group views the launch as a strategic step to further drive Nosa Plugs’ growth journey in Germany—both by expanding the product portfolio and by strengthening the Nosa Plugs brand through the introduction of a well-established product, thereby also increasing awareness of the Company’s broader B2C portfolio in the German pharmacy market. Germany is one of the largest pharmacy markets in Europe, with approximately 17,000 pharmacies, and the launch targets both physical and online pharmacies.
Nosa Plugs is already present in the German pharmacy market, for example through the launch of its Smell Training kit and has therefore established a distribution network in the country. This network is now being utilized for the launch of NOSA Nozoil. Given this, Analyst Group estimates that sales and marketing expenses can be kept relatively stable despite the addition of a new product, while NOSA Nozoil is expected to contribute positively to growth.
Nozoil has previously been successfully marketed in selected regions by Pharmacure Healthcare International AB, becoming one of the world’s best-selling moisturizing nasal sprays for individuals with dry nasal mucosa. Through an exclusive partnership agreement between Nosa Plugs and Pharmacure, Nosa Plugs holds the rights to sell Nozoil in Germany, Switzerland, Austria, Belgium, the Netherlands, France, and the UK, with the possibility of expanding to additional markets in the future.
Based on this, we expect further market launches of Nozoil in 2025, France is viewed as a likely next step, following Nosa Plugs’ launch of its B2C portfolio in the French market earlier in 2025 in collaboration with France’s largest online pharmacy, Pharma GDD. France is the largest pharmacy market in Europe, with over 22,000 pharmacies and an annual turnover exceeding SEK500bn.
About Wholesalers
Alliance is one of the world’s largest pharmaceutical and healthcare wholesalers, operating 30 distribution centers across Germany, with an annual turnover exceeding EUR 10bn.
Noweda is one of the leading wholesalers serving online pharmacies, with 20 distribution centers and annual turnover of approximately EUR 10bn.
Pharma Privat is a consortium of local wholesalers including Max Jenne, Otto Geilenkirchen, Richard Kehr, Kehr Holderman, Kehr Berlin, and Krieger Pharma, together operating 9 distribution centers.
In summary, Analyst Group considers the launch of NOSA Nozoil in the German pharmacy market to be a significant step in the Company’s growth journey. The already established and extensive distribution network allows for efficient scaling of sales. Furthermore, Analyst Group sees the launch as a key initiative to strengthen the Nosa Plugs brand and position the Company as a more relevant player in the nasal health segment—an explicit strategic direction from Nosa Plugs, which is also expected to drive sales of other consumer products in Germany.
Nosa Plugs AB (”Nosa Plugs” eller ”Bolaget”) meddelade den 24 mars år 2025 att Bolaget lanserar NOSA Nozoil Original och NOSA Nozoil Menthol, som är en nässpray för personer med torr nässlemhinna, på den tyska apoteksmarknaden. Lanseringen sker tillsammans med de tre största grossisterna på den tyska marknaden, Alliance, Noweda och Pharma Privat.
Analyst Groups syn på lanseringen
Analyst Group ser lanseringen som ett steg för att driva Nosa Plugs tillväxtresa i Tyskland vidare, dels genom att addera en ny produkt till produktportföljen, dels genom att stärka Nosa Plugs varumärke genom en välkänd produkt för att därmed stärka kännedomen om Bolagets övriga B2C-produktportfölj på den tyska apoteksmarknaden. Tyskland är en av de största apoteksmarknaderna i Europa med ca 17 000 apotek, lanseringen av NOSA Nozoil sker via såväl fysiska som onlineapotek.
Nosa Plugs är redan etablerade på den tyska apoteksmarknaden, bl.a. genom lanseringen av luktträningskitet Smell Training, och har således redan ett etablerat distributörsnätverk i landet, vilket nu används för att även lansera NOSA Nozoil. Givet detta estimerar Analyst Group att försäljningskostnaderna kan hållas relativt stabila vid adderingen av ytterligare produkter till sortimentet, samtidigt som NOSA Nozoil förväntas bidra till tillväxt.
Nozoil har tidigare sålts framgångsrikt på utvalda marknader av Pharmacure Healthcare International AB och blivit en av världens mest sålda mjukgörande nässprayer för personer med torr nässlemhinna. Genom det exklusiva partneravtalet mellan Nosa Plugs och Pharmacure innefattas rättigheterna att sälja Nozoil i Tyskland, Schweiz, Österrike, Belgien, Nederländerna, Frankrike och UK där fler länder kan tillkomma framgent.
Givet detta förväntar vi oss en lansering av Nozoil på fler marknader under år 2025, där Frankrike ses som en potentiell nästa marknad då Nosa Plugs tidigare under år 2025 lanserade B2C-portföljen på den franska marknaden tillsammans med Frankrikes största onlineapotek Pharma GDD. Frankrike är den största apoteksmarknaden i Europa med drygt 22 000 apotek och 500 mdSEK i årlig omsättning.
Om grossisterna
Alliance är en av världens största grossister inom apotek och sjukvård och har 30 distributionscentraler i Tyskland. Bolaget har en årlig omsättning överstigande 10 mdEUR.
Noweda är en av de största grossisterna mot onlineapotek med 20 distributionscentralen och en årlig omsättning om ca 10 mdEUR.
Pharma Privat är en sammanslutning av flera lokala grossister som består av Max Jenne, Otto Geilenkirchen, Richard Kehr, Kehr Holderman, Kehr Berlin samt Krieger Pharma, vilka sammantaget har 9 distributionscentraler.
Sammantaget ser Analyst Group lanseringen av NOSA Nozoil på den tyska apoteksmarknaden som ett ytterligare steg i Bolagets tillväxtresa, där det redan etablerade, starka och utbredda distributörsnätverket kan användas för att effektivt skala upp försäljningen. Därtill ser Analyst Group lanseringen som ett steg i att stärka Nosa Plugs varumärke och göra Bolaget till en än mer relevant spelare inom näshälsa, en uttalad strategi från Nosa Plugs som förväntas kunna driva försäljningen även inom övriga konsumentprodukter i Tyskland.