Comment on Nosa Plugs’ agreement with Apotera and launch in Norway


Nosa Plugs AB (“Nosa Plugs” or “the Company”) announced on October 7, 2025, that the Company has entered into an agreement with Apotera AS, one of Norway’s largest online pharmacies. The launch concerns Nosa Plugs’ consumer product range, including Nozoil, Odor Control, Microbial Control, and Smell Training.

Analyst Group’s view on the launch

In May 2025, Nosa Plugs announced a distribution agreement with Norengros AS, Norway’s largest distributor of disposable products to both the private and public sectors, marking the Company’s first step into the Norwegian market. The new agreement with Apotera AS represents the next stage of this expansion, introducing Nosa Plugs’ consumer portfolio through a leading player in the Norwegian pharmacy sector.

Nosa Plugs recently completed the acquisition of Pharmacure, thereby adding the moisturizing nasal spray Nozoil to its portfolio. One of the key advantages of this acquisition has been the strengthened product offering, which enhances Nosa Plugs’ position in negotiations with distributors and pharmacies. Analyst Group views the agreement with Apotera as evidence that this strategic move is beginning to yield results and expects additional market launches ahead. Earlier this year, Nosa Plugs’ full consumer range was launched in Germany, Switzerland, and Iceland.

The acquisition of Pharmacure is also expected to generate revenue synergies, as it enables Nosa Plugs to more efficiently introduce its broader B2C product range, beyond Nozoil, into new markets through Pharmacure’s established sales network in countries where Nozoil is already present. In parallel, Nozoil will continue to be rolled out across Nosa Plugs’ existing markets where the Company already has established distributor relationships.

In summary, Analyst Group views the agreement with Apotera as an important milestone in Nosa Plugs’ establishment in Norway and a confirmation of the Company’s growing relevance as a partner to leading pharmacy chains following the acquisition of Pharmacure. The launch highlights the strength of Nosa Plugs’ expanded product portfolio and supports the Company’s strategy to further grow its consumer business across Europe. Analyst Group assesses that the collaboration with Apotera will strengthen brand visibility and sales in the Nordic region and serve as a platform for additional market launches going forward.

About Apotera AS

Apotera has, since 2022, been a subsidiary of the Swedish online pharmacy Apotea and has rapidly become one of the leading players in the Norwegian pharmacy market. The company currently offers more than 20,000 products and serves a customer base exceeding 400,000 across Norway.


Nosa Plugs AB (”Nosa Plugs” eller ”Bolaget”) meddelade den 7 oktober år 2025 att Bolaget har tecknat ett avtal med Apotera AS, ett av Norges största onlineapotek. Lanseringen avser Nosa Plugs konsumentsortiment och inkluderar produkterna Nozoil, Odor Control, Microbial Control samt Smell Training.

Analyst Groups syn på lanseringen

I maj år 2025 meddelade Nosa Plugs att Bolaget ingick ett distributörsavtal med Norengros AS, Norges största distributör av engångsartiklar mot både privat- och offentlig sektor, vilket blev Nosa Plugs första steg på den norska marknaden. Genom avtalet med Apotera AS tar Bolaget nu nästa steg på den norska marknaden genom att lansera konsumentsortimentet hos en ledande aktör på den norska apoteksmarknaden.

Nosa Plugs har nyligen slutfört förvärvet av Pharmacure och därmed adderat den mjukgörande nässprayen Nozoil till Bolagets erbjudande. En av fördelarna med förvärvet har tidigare beskrivits som att Nosa Plugs stärker produktportföljen och därmed blir en mer relevant spelare i dialoger med distributörer och apotek, vilket underlättar i förhandlingar. Avtalet med Apotera kan enligt Analyst Group ses som ett bevis på att detta börjar bära frukt och förväntar oss lanseringar på fler marknader framgent. Sedan tidigare i år är Nosa Plugs hela sortiment för konsumenter lanserat i Tyskland, Schweiz och Island.

Förvärvet av Pharmacure förväntas även medföra intäktssynergier genom att Nosa Plugs på ett mer effektivt sätt förväntas kunna lansera Bolagets övriga B2C-sortiment, utöver Nozoil, på nya marknader genom Pharmacures försäljningsnätverk i länder där Nozoil sedan tidigare har varit till försäljning. Därtill kommer Nozoil fortsätta rullas ut på Nosa Plugs befintliga marknader där Bolaget redan har etablerade distributörsnätverk.

Sammanfattningsvis anser Analyst Group att avtalet med Apotera markerar ett viktigt steg i Nosa Plugs etablering på den norska marknaden och bekräftar Bolagets ökade relevans som partner till ledande apotekskedjor efter förvärvet av Pharmacure. Lanseringen visar på styrkan i det utökade produktsortimentet och underbygger Bolagets strategi att expandera konsumentaffären i Europa. Analyst Group bedömer att samarbetet med Apotera kommer bidra till ökad synlighet och försäljning samt fungera som en språngbräda för fortsatta lanseringar på fler marknader framöver.

Om Apotera AS

Apotera är sedan 2022 ett dotterbolag till det svenska onlineapoteket Apotea och har på kort tid vuxit till en ledande aktör på den norska apoteksmarknaden. Apotera har i dag över 20 000 artiklar i sitt sortiment och en kundbas på över 400 000 kunder över hela landet.