ACM erhåller ytterligare media-order


AdCityMedia AB (”ACM” eller ”Bolaget”) meddelade den 24 september 2018 att deras norska dotterbolag Prego Media AS erhållit en media-order om 1,6 MNOK.


Ordern kommer att avräknas fram till årsskiftet 2018/2019 med start i september. Anders Axelsson, VD på ACM, säger följande i samband med pressmeddelandet:

”Kunden vi erhållit ordern ifrån är en stor aktör som investerar miljontals kronor årligen på marknadsföring inom OOH (Out-of-home). Ordern avser den nya mediekanalen ”Handles” innebärande reklam på kundvagnar i livsmedelsbutiker. Att Prego Media visar upp att de kan leverera medielösningar som attraherar stora annonsörer finner jag mycket glädjande och är ett bevis på att de är redo att ta marknadsandelar och att vi gjort ett bra förvärv”

I pressmeddelandet framgår inte vem kunden är, men för den nyfikne och något spekulativa rekommenderar vi att kolla in Prego Medias Facebook-sida. Den 24 september, samma dag som pressmeddelandet offentliggjordes, publicerade nämligen Prego Media följande bild i sitt Facebook-flöde:

Vi utvecklar inte ytterligare utan låter bilden tala för sig. Intressant att nämna är att affärsområdet Handles finns i över 840 aktiva butiker vilket innebär ca 55 000 kundvagnar där analog reklam monteras på vagnarnas handtag. Det är ca 1 miljon kunder som handlar i deras butiker dagligen vilket möjliggör stor exponering. Även om ordervärdet inte sticker ut, ser vi positivt på att Prego erhåller ytterligare en media-order.

Om Prego Media AS

Prego Media är ett medieföretag bestående av personer med många års erfarenhet inom mediebranschen, både på annons- och mediasidan. Bolaget är en dynamisk utmanare på OOH-marknaden vars främsta mål är att erbjuda riktade och kostnadseffektiva lösningar till sina kunder. Prego Media erbjuder för närvarande sex olika mediekanaler, där flertalet kan användas i samverkan med varandra för att uppnå en effektiv medieblandning.