New Nordic Healthbrands AB säljer och utvecklar kosttillskott och naturläkemedel. Produkterna säljs i 30 länder och i mer än 50 000 apotek. Huvudmarknaderna är Skandinavien och Nordamerika. Alla produkter produceras i Skandinavien. New Nordic är noterat på Stockholmsbörsens First North och har ett börsvärde på cirka 151 MSEK.

11225474_896809527043037_2710191556285297953_o

3
Value Drivers
4
Quality of Earnings
1
Risk Profile
3
Quality of Management

New Nordic – Attraktiv värdering med en uppsida på 28-55 %

Skalbar affärsmodell
New Nordics omsättning växer mer än vad rörelsekostnader relativt omsättningen gör, en indikation på skalbar affärsmodell.

Bruttomarginal på 66 % ger möjligheter
I dagsläget har New Nordic en bruttomarginal på 66 %, i kombination med en skalbar affärsmodell medför detta utrymme för EBIT % att växa under den närmsta perioden.

Estimeras växa med 20 % per år på världens största marknad
Enligt våra estimat väntas en tillväxt på den Nordamerikanska marknaden med 20 % per år 2016 och 2017.

Uppsida på 28 – 55 % mot peers
Enligt en multipelvärdering mot peers är New Nordic i dagsläget undervärderat och det finns en uppsida på 28-55 %.